Zapraszamy do udziału w drugiej debacie polsko-amerykańskiej, tym razem poświęconej dobrostanowi cyfrowemu oraz bezpieczeństwu cyfrowemu.
Z badań prowadzonych w Polsce wynika że 50% uczniów uważa że przed pandemią miało lepsze i dużo lepsze relacje z rówieśnikami. Jednocześnie, tylko co drugi rodzic dobrze ocenia pracę nauczycieli w czasie pandemii (patrz: https://zdalnenauczanie.org/.) Czas spędzony przed ekranem komputera przez uczniów, znacząco się wydłużył i tym samym wzrosło niebezpieczeństwo zagrożeń jakie wiążą się z funkcjonowaniem z cyfrowym świecie. Wszystkie powyższe informacje skłaniają do refleksji nt. tego jaka powinna być rola szkoły, nauczyciela i rodzica (jako członka społeczności szkolnej) w kontekście zapewnienia uczniom dobrostanu w rozumieniu, bezpiecznego środowiska pracy oraz przestrzeni do budowania relacji rówieśniczych.
Tym samym, analizując sytuację nauczycieli, z których zaledwie 15% miało przed pandemią doświadczenia z nauczaniem zdalnym i brak kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi i usług cyfrowych w pracy dydaktycznej, należy też zastanowić się jak wspierać ich w czasie wyzwania jakim jest pandemia i czas popandemiczny, który dla wszystkich jest swego rodzaju niewiadomą.