Do udziału zapraszamy nauczycielki i nauczycieli wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych, edukatorki, edukatorów, a także osoby pracujące w świetlicach, bibliotekach i w edukacji domowej. Stowarzyszenie "Miasta w Internecie” jest partnerem wydarzenia.
Czego się nauczycie?
- Dowiecie się, czym jest idea STEAM, jak ją wprowadzać i wykorzystać podczas zajęć szkolnych, jak budować miedzyprzedmiotowe / interdyscyplinarne zadania problemowe.
- Nauczycie się, jak tworzyć własne treści edukacyjne z sukcesem realizujące podstawę programową, jak wprowadzać STEAM poprzez zróżnicowane narzędzia i budować zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny.
- Rozwiniecie umiejętność wzmacniania kompetencji cyfrowych i wykorzystania narzędzi TIK, m.in. do dokumentowania pracy, pozyskiwania informacji zwrotnej, gromadzenia portfolio, a także wizualizowania, eksperymentowania.
Co zyskacie?
- Śmiałość, kompetencje i narzędzia do wprowadzania idei STEAM na swoich lekcjach i zajęciach, w czasie których osoby uczące się mogą rozwiązywać problemy, działać w zespole, łączyć tematy z różnych dziedzin życia i korzystać z technologii w celowy sposób.
- Inspiracje, praktyczne wskazówki i nowe kontakty, niezbędne do wzmacniania swojego warsztatu pracy.
- Zaświadczenie uczestnictwa w wydarzeniu.
Jakie czekają na Was warsztaty?
- „Od problemu do narzędzia, czyli jak zaplanować i przeprowadzić STEAMowe zajęcia i mini projekty”
- "Projektowanie inteligentnego transportu w zrównoważonym mieście – z wykorzystaniem "mTiny" i "ElGo zestaw podstawowy".
- „Cyfrozagadki STEAM-owe" - Narzędzia cyfrowe pozwalające aktywizować uczniów w procesie dydaktycznym
- „Wprowadź STEAM i druk 3D do swojej klasy”
- „Przekrocz granice muzyką”
Organizatorem wydarzenia jest Centrum Projektów Polska Cyfrowa, a partnerami: Politechnika Łódzka, Robisz.to i Stowarzyszenie "Miasta w Internecie”.