Jesteśmy krajowym liderem innowacyjnego, a zarazem realistycznego podejścia do wprowadzania nowoczesnego metodycznie nauczania, stymulowanego narzędziami i edukacyjnymi zasobami cyfrowymi.
Nowoczesna szkoła to miejsce, w którym uczniowie nabywać powinni zaawansowany pakiet kompetencji cyfrowych wykraczających poza obsługę urządzeń i oprogramowania. Do takiego pakietu zaliczyć trzeba m.in. wiedzę i umiejętności w zakresie bezpieczeństwa w sieci, prawa autorskiego, a także umiejętność krytycznej oceny informacji znalezionej w Internecie oraz programowanie. Do takiej edukacji cyfrowej na wysokim poziomie potrzebne są bogato wyposażone pracownie i nowoczesne programy edukacyjne. Postpandemiczna szkoła nie będzie więc placówką starego typu, która tylko sporadycznie korzysta z narzędzi online do edukacji zdalnej. Szkoła na miarę wyzwań XXI wieku musi być placówką hybrydową, gotową do stacjonarnej edukacji uczniów przebywających w placówce, jak i tych, którzy pozostali z różnych przyczyn w domach. Nowoczesna szkoła w coraz większym stopniu będzie wykorzystywać technologie cyfrowe do usprawnienia procesu
nauczania oraz aktywizacji uczniów we własnych murach.
Technologie cyfrowe mają tworzyć środowisko zmiany, nie być celem samym w sobie.
Chętnie pomożemy placówkom edukacyjnym w przeprowadzeniu procesu ich transformacji cyfrowej, na który składają się: upowszechnienie nowoczesnej dydaktyki, podniesienie poziomu kompetencji metodycznych i cyfrowych wszystkich nauczycieli, zmiany w organizacji szkoły dostosowujące ją do nowych form i modeli aktywności nauczycieli, zapewnienie dobrostanu ucznia, w tym higieny cyfrowej w ich życiu; a także modernizacja infrastruktury cyfrowej i przestrzeni szkoły. Ogromne znaczenie ma motywacja wszystkich uczestników procesu do przeprowadzania transformacji.