W ubiegły piątek, 13-tego sierpnia, zakończył się pierwszy Edukamp projektu HUMINE przeznaczony dla dyrektorów z 22 szkół modelowych, który poprowadzili trenerzy kompetencji cyfrowych SMWI.
W ciągu 5 dni spędzonych w Muszynie, wspólnie pracowaliśmy nad Planami Transformacji Cyfrowej Szkół, a dyrektorzy zgłębiali wiedzę na temat pracy metodą STEAM, poznawali narzędzia pozwalające odmiejscowić proces edukacyjny oraz uczyli się jak przygotować atrakcyjne video wizytówki szkół modelowych. W trakcie obozu swoimi doświadczeniami zawodowymi podzieliła się z uczestnikami Oktawia Gorzeńska dyrektorka szkoły, podróżniczka, trenerka, aktywistka i blogerka. Jej warsztat można podsumować krótkim stwierdzeniem „najważniejsze są relacje”, bo to od nich zależy, jak się uczymy i w jaki sposób komunikujemy się między sobą, co jest kluczem do skutecznego zgłębiania wiedzy. Kolejne inspiracje dotyczące realizacji projektu przekazała dr Dominika Hofman-Kozłowska, która w trakcie warsztatów omówiła dokładnie obszary wsparcia dla uczniów i nauczycieli szkół modelowych.
Podczas Edukampu nie zabrakło działań w terenie, w trakcie których uczestnicy mogli poznać narzędzia cyfrowe pozwalające uczyć się poza murami szkolnymi tak, aby urozmaicić proces edukacyjny i wzmocnić relacje między uczniami wykorzystując pracę zespołową. Na obozie nie zabrakło również warsztatów na temat STEAM i tego w jakiś sposób ta forma edukacji w najbliższych latach może wpłynąć na sposób uczenia się w szkołach podstawowych i średnich. Zaprezentowane narzędzia oraz rozwiązania mogły pomóc uczestnikom Edukampu zrozumieć, jak nowa technologia może ich wesprzeć w uczeniu.
Jesteśmy pewni, że każdy uczestnik Edukampu opuścił Muszynę z bagażem nowych doświadczeń edukacyjnych, wiedzą potrzebną do dalszej pracy oraz przekonaniem o pełnym wsparciu organizatorów projektu w realizacji założonych celów.