Zmieniamy modele nauczania

Opublikowano: 13 01 2020

SMWI przystąpiło do projektu „Smartfony w szkole. Ustalmy reguły gry”, którego liderem jest Instytut Badań Edukacyjnych. W jego trakcie zostaną opracowane rekomendacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli dotyczące standardów i sposobów wykorzystania smartfonów w szkołach podstawowych.

Zadaniem uczestników projektu będzie wypracowanie rozwiązań w kilku obszarach:

  1. Efektywne wykorzystanie smartfonów w edukacji. Zagadnienie to dotyczy zarówno używania urządzeń mobilnych przez nauczycieli i uczniów na lekcjach, jak i wykształcenia wśród dzieci umiejętności związanych z odpowiednim korzystaniem z zasobów wiedzy - krytycznego myślenia oraz oceniania wartości i wiarygodności informacji.
  2. Zagrożenia pojawiające się przy korzystaniu ze smartfonów. W obszarze tym mieszczą się zarówno problemy związane ze zjawiskiem agresji w internecie, jak i z dostępem do nie-odpowiednich treści, a także z nadużywaniem smartfonów.
  3. Kultura korzystania ze smartfonów. Ustalenie jasnych zasad, określających np. kiedy i jak można używać smartfona, komu i w jakiej sytuacji można zrobić zdjęcie oraz do jakich celów można je wykorzystywać.

Od początku 2020 roku będą prowadzone debaty i warsztaty, w których mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani projektem. Na ich podstawie zostaną do końca czerwca br. opracowane rekomendacje, które zostaną wdrożone w kilku wybranych szkołach podstawowych. Realizatorom projektu zależy na tym, aby te rozwiązania nie prowadziły jedynie do uatrakcyjnienia lekcji, a zmieniły na stałe model uczenia się, w którym to uczniowie, dzięki możliwości korzystania z własnego smartfona, staną się bardziej aktywni, refleksyjni, ciekawi świata, współpracujący oraz przejmą odpowiedzialność za własne uczenie się, zarówno w szkole, jak i w całym swoim życiu.

Patronat nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej. Partnerami w projekcie są (obok SMWI): Fundacja Orange, Samsung, Microsoft i Centrum Projektów Polska Cyfrowa.

Strona projektu

Zobacz także

PROJEKTY

Jak przebiega transformacja cyfrowa szkół w Małopolsce?

W listopadzie 2023 r. zostały opublikowane wyniki badania mającego na celu ocenę zmian jakie zaszły w przygotowaniu szkół małopolskich do transformacji cyfrowej na skutek podjętych działań w ramach realizacji projektu Humine – Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej....

zobacz więcej

PROJEKTY

Młodzieżowa Rada Miejska w Tarnowie

Kolejna prezentacja programu Gmina w Zasięgu miała miejsce podczas sesji Tarnowskiej Młodzieżowej Rady Miejskiej. To była sesja szczególna, ponieważ młodzi tarnowscy radni podsumowywali pierwszy rok VII kadencji. W porządku obrad  znalazły się także dyskusja na temat ...

zobacz więcej

Aktualności

Zobacz wszystkie

Podstrony

Trwa wyszukiwanie...

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.