SMWI ogłasza trzecią - ostatnią - edycję konkursu Jesteśmy cyfrowobezpieczni! na rok szkolny 2017/2018, organizowanego w ramach projektu Cyfrowobezpieczni.pl. Podstawowym celem konkursu jest motywacja szkół do podejmowania działań promujących zasady bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych pośród nauczycieli i uczniów szkół oraz ich rodziców, a także rozwój potrzebnych do tego kompetencji.
Zgłoszenie szkoły do konkursu
- Do konkursu przystąpić może każda szkoła podstawowa, gimnazjum, technikum, liceum i szkoła zawodowa, która zadeklaruje udział w projekcie „Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa” poprzez moduł rejestracyjny dostępny na portalu projektu: http://www.cyfrowobezpieczni.pl/formularz-zgloszeniowy-szkoly. Podczas rejestracji należy zaznaczyć opcję „Deklaruję chęć wzięcia udziału w konkursie: Jesteśmy Cyfrowobezpieczni! - edycja III”
- W konkursie mogą wziąć udział wszystkie szkoły już zgłoszone do projektu, za wyjątkiem szkół, które zajęły pierwsze miejsca w poprzednich dwóch edycjach konkursu, a także szkół wchodzących w skład Zespołów, których podmioty zajęły, co najmniej dwukrotnie pierwsze lub drugie miejsce. Szkoły, których konta zostały już aktywowane, włączają się do udziału w konkursie poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola znajdującego się w profilu szkoły w portalu Cyfrowobezpieczni.pl, w zakładce „Aktywność w konkursie” – „III Edycja”.
Przebieg konkursu
- Wszystkie szkoły, które zadeklarują chęć udziału w konkursie otrzymają dostęp do Systemu Dokumentacji Aktywności Szkoły na stronie Cyfrowobezpieczni.pl, gdzie poprzez indywidualne konto szkoły będą mogły publikować informacje o działaniach z zakresu Cyberbezpieczeństwa podejmowanych w swoich szkołach, a które będą punktowane w konkursie tworząc ranking na stronie konkursowej.
- Szkoły, których konta zostały już aktywowane, włączają się do udziału w konkursie poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola znajdującego się w profilu szkoły w portalu Cyfrowobezpieczni.pl, w zakładce „Aktywność w konkursie” – „III Edycja”
- W konkursie oceniane będą działania i aktywności szkoły, realizowane od 1 września 2017 do 30 kwietnia 2018 r.
- Szczegółowy wykaz działań punktowanych w konkursie znajduje się w Załączniku nr 1 do Regulaminu konkursu.
Zamknięcie konkursu nastąpi 30 kwietnia 2018 r., a ogłoszenie wyników nastąpi pod koniec maja 2018 r.
Laureatom konkursu zostaną przyznane następujące nagrody - osobno dla każdej z kategorii szkół:
- 1 miejsce: mobilna pracownia cyfrowa (15 komputerów przenośnych, router, rzutnik, tablica multimedialna)
- 2 miejsce: obozy edukacyjne dla uczniów (dla 28 osób, w tym 3 opiekunów)
- wyróżnienie: edukamp dla nauczycieli (15 osób)
Wytyczne dla Szkolnych Zasad Bezpieczeństwa w Internecie
W przypadku pytań związanych z konkursem, prosimy o kontakt z Marcinem Mechlą, tel. 509 120 944, e-mail: m.mechla@mwi.pl